Spolupráce

Krok za krokem

  • Než začneme – telefonický rozhovor s rodiči o daném problému, který chtějí řešit, případně, jak jej doposud řešili.
  • První sezení – na prvním sezení se vždy ptám dítěte, jaký problém by chtělo řešit –dítěti naslouchám a doplňujícími otázkami se snažím problému porozumět a získat si jeho důvěru. Problému rodiče se věnujeme až později v koučovacím procesu. Pokud dítě vidí stejný problém jako rodič, hledáme cesty hned. V případě malých dětí celou situaci/problém řeším s rodičem.
  • Stanovení cílů – na sezení používám různé techniky k nastolení problému a k tomu, abych zjistila, co by chtělo samo dítě/dospívající. Společně si stanovíme cíl a hledáme způsoby, jak jej dosáhnout, třebaže to nemusí být cesta, kterou vidí rodič. Mnohdy právě to, že si dítě vybere svou cestu, posílí jeho sebehodnotu. Může k tomu dopomoci u můj pes, kdy se dítě otevírá pejskovi a spolu s ním pak hledáme cesty. Rodiči ji poté spolu s dítětem nastíníme, aby i on mohl své dítě podporovat. Dítě a rodič jsou spojené nádoby a tedy je nutná spolupráce, vzájemné naslouchání a respektování jeden druhého.
  • Posun dopředu – má setkání jsou povzbuzující, živá, veselá, interaktivní, pomáhám dítěti, aby samo nacházelo cestu, třebaže může být plná překážek. Pomocí kladení otázek hledáme různé úhly pohledu, snažíme se dobrat k pocitům a myšlenkám dané situace. Vidím dítě komplexně, nejen problém, které momentálně řeší…

Společně hledáme cestu a pevně věřím v sílu vašich kroků…